Beletrie

 
 

Paní Hemingwayová

Naomi Woodová / OneHotBook
Interpret: Petra Špalková, Jana Stryková, Taťjana Medvecká, Dana Černá
Jazyk: český
Délka: 546 min
Velikost: 515 MB
ebux cena 299 Kč
 
 
oblíbená audiokniha
 

Více o knize

První kapitulovala před druhou, která byla odvržena pro třetí, po jejímž odchodu nastoupila čtvrtá. Vyprávění čtyř osudových žen jednoho slavného muže. 
Žhavé Antibes, bohémská Paříž, válečný Londýn, měnící se Amerika, veselá Kuba… všude tam se odehrávaly jejich lásky, vzplanutí, sňatky, nevěry a rozchody; propletené osudy kvarteta nevšedních žen, které miloval i ztrácel lamač srdcí a velký spisovatel Ernest Hemingway. Příběh vyprávěný čtyřmi hlasy, spředený z dochovaných vášnivých dopisů, deníkových zápisů, pamětí, telegramů… Každá doufala, že právě ona s ním zůstane navždy. Jen ta poslední jej doprovodila až do konce – kdy uslyšela výstřel.


Zajímavost

Autor: Naomi Woodová (* 1983) 
Narodila se v Yorkshiru, vystudovala Východoanglickou univerzitu (UEA) v Cambridgi, kde získala nejprve titul MgA a následně také PhD v oboru tvůrčí psaní. V době magisterského studia napsala svůj první román The Godless Boys (Bezbožní chlapci), který kromě Británie vyšel ještě v Norsku. Jako takzvaný Writer in Residence (spisovatel s dočasným místem v akademické obci), pobývala roku 2012 v The Eccles Centre Britské knihovny, kde dělala v archivech rešerše pro knihu Paní Hemingwayová (Metafora, 2014). Společnost Arts and Humanities Research Council přispěla k jejímu vzniku tříletým doktorandským grantem. Mimo vlastní tvorby autorka rovněž vyučuje tvůrčí psaní na Goldsmithově univerzitě. V současné době žije s rodinou v Londýně.

Účinkující: Dana Černá (* 1970)
Už při studiu na pražské konzervatoři hostovala v divadle v Hradci Králové, po absolutoriu v roce 1990 nastoupila do angažmá ve Středočeském divadle Kladno – Mladá Boleslav. Po rozdělení divadel hrála v letech 1994 – 1998 v Městském divadle v Mladé Boleslavi. Od roku 2000 je členkou pražského Činoherního klubu, kde ztvárnila řadu výrazných postav. Kromě divadla se věnuje dabingu (např. role Charlotte v seriálu Sex ve městě) a patří k předním rozhlasovým herečkám.

Jana Stryková (* 1979)
Po absolvování studia činoherního herectví na pražské DAMU (v roce 2003 obdržela Cenu Valtra Tauba určenou pro nejlepší absolventy herectví na DAMU) zůstala na jednu sezonu v Divadle F. X. Šaldy v Liberci a následně v pražském Divadle Rokoko. V letech 2006 až 2010 byla členkou souboru Švandova divadla, v roce 2010 přešla na tři roky do angažmá do Divadla na Vinohradech. Od září 2013 je na volné noze, avšak spolupracuje s řadou pražských scén (. Natočila několik filmů (např. Případ Andrey S., Zakázané uvolnění, Díte číslo 44) a seriálů (např. Ordinace v Růžové zahradě, Dokonalý svět), pracuje v rozhlase i v dabingu a stala se rovněž oblíbenou audioknižní interpretkou.

Petra Špalková (* 1975)
Od malička účinkovala spolu se svým bratrem v inscenacích Dětského studia brněnského Divadla Na provázku. Po maturitě studovala čtyři semestry divadelní vědy na Univerzitě Karlově, nakonec však dala přednost divadelní praxi. V letech 1991-96 byla členkou divadelního spolku Kašpar, pak přestoupila do pražského Činoherního klubu. Roku 1997 hostovala v Divadle v Dlouhé a v téže době se stala držitelkou ceny Thálie jako talent roku. Na podzim 1999 přestoupila do Divadla Na zábradlí, kde ostatně už rok předtím hostovala a od roku 2005 je členkou souboru činohry Národního divadla v Praze. Filmoví a televizní diváci ji znají např. ze seriálů Zdivočelá země (1997), Letiště (2006), Terapie II (2013), nebo ze snímků Šakalí léta (1993), Šeptej (1996), Kolja (1996), Smradi (2002), Marta (2006), Václav (2007) a dalších. Za hlavní ženskou roli ve filmu Jako nikdy (2013) získala ocenění Český lev.

Taťjana Medvecká (* 1953)
Česká herečka a dabérka byla na DAMU přijata již z druhého ročníku gymnázia, studium absolvovala v roce 1975. Za studií hostovala v Národním divadle, od roku 1975 je stálou členkou jeho činohry. Od mládí žila především pro divadlo, je držitelkou dvou cen Thálie i dalších divadelních ocenění. Výraznou součástí její práce je i dabing, za který získala v roce 1997 Cenu Františka Filipovského (film Thelma a Louise), a účinkování v rozhlasu, odměněné roku 2007 oceněním Neviditelný herec. Roku 2012 obdržela za nejlepší ztvárnění vedlejší ženské role ve filmu Dům cenu Český lev.